Sikeres volt a Rustom UAV második szűzrepülése

Második szűzrepülés? Eléggé összeegyeztethetetlen, tudjuk, ám ne feledjük, hogy a 2009 novemberi első próbálkozáskor az indiaiak MALE kategóriás UAV fejlesztése inkább csak a szűzfelszállásig jutott, utána nagyon gyorsan visszavágyott az anyaföldre — azaz lezuhant.

A 2009 novemberi sikertelen tesztet az indiai médiában megjelent hírek szerint az okozta, hogy a repülési magasságot helytelenül állapították meg, ami pedig végzetes tévedésnek bizonyult. A gyártó cég akkori elmondása szerint még sokat kell finomítani a gép rendszerein, főleg az irányításon.

A Rustom 1 első valóban sikeres szűzrepülése

Nos mindenesetre a majd 1 éves kalapálgatásnak okóber 16-án kézzelfogható eredménye lett, hiszen a Rustom 1 ezúttal nem potyogott vissza, hanem a papírforma szerint zajlott a tesztelés, mely egyébként mindösszesen 30 percig tartott a fejlesztés vezetője, azaz a DRDO által kiadott sajtóanyag szerint.

A földet érés alatt egyébként nem ejtőernyő történő ereszkedést kell érteni, mint India eddigi saját fejlesztésű UAV-jai — például a Nishant — esetében, hiszen a Rustom család típusai rendelkeznek futóművel, így hagyományos módon képesek földet érni.

A 2001-ben indult Rustom program alatt két UAV fut: a Rustom 1 alatt a MALE (Medium-Altitude Long-Endurance – közepes magasságú, hosszú járőrözési idejű), míg a Rustom H név alatt a HALE (nagy magassá, hosszú járőrözési idejű) változatot kell érteni. Utóbbi egyelőre a fejlesztési szakaszban állomásozik, egyelőre csak makett szinten létezik és a DRDO emlegeti vele kapcsolatban az UCAV kategóriát.

A Rustom HALE változatának életnagyságú makettje az Aero India 09 kiállításon | Forrás: Wikipedia

A Rustom 1 tervezett paraméterei szerint 12-15 órát lesz képes egyhuzamban a levegőben maradni, szolgálati csúcsmagassága pedig 2500 láb, azaz mintegy 7,6 km körül alakul majd. Maximálisan 75 kg hasznos terhet cipelhet majd.

2010. október 19.
Forrás: htka.hu

Post Metadata

Date
október 21st, 2010

Author
admin

Category
Hírek  

Tags
 


Comments are closed.