UFO a csatatéren

UFO-k a hadszínterek és katasztrófák feletti égen? Nemsokára ez nem is lesz meglepő.

Létfontosságú a hadszíntereken, de a természeti katasztrófák idején is a légi felderítés. Ilyen feladatokra ma már nem szívesen küldenek repülőgépet vagy helikoptert, mert a hadvezetés egyre többre értékeli az emberi életet. Ezért kapnak egyre nagyobb szerepet az UAV-ok, vagyis a pilóta nélküli repülő szerkezetek.

Az iraki és afganisztáni háborúkból már jól ismerjük a pilóta nélküli repülőgépeket, amelyek hosszú ideig képesek a helyszínek felett körözni. Szükség lenne egy helikopter jellegű eszközre is, azonban ez még nem áll rendelkezésre.

Nagy Britannia felett egy különös szerkezet figyelhető meg rendszeresen. Ebben az esetben azonban nem kell idegen űrjárműre gondolni, hanem egy emberi kéz alkotta felderítő eszközre. A GFS (Geoff’s Flying Saucer, Geoff repülő csészealja) projekt keretében épülő szerkezet meglepő mértékben hasonlít egy ufóra. Képes a helyből fel- és leszállásra, miközben nem látszik sem szárny, sem vezérsíkok, sem a megható szerkezet.

Geoff Hatton mérnök ötletei és tervei alapján született meg a szerkezet. A működési elve egyszerű. A projekt honlapján található információk szerint a GFS tetején található egy nagyméretű propeller, amely a helikopterhez hasonlóan lefelé préseli a levegőt az eszköz külső felületén. Emiatt alul nagyobb, felül kisebb légnyomás keletkezik, ezzel megszületik a hagyományos felhajtóerő. Hogy ne kezdjen el észvesztő tempóban forogni, a jármű külső felületén kis terelőlapok kaptak helyett. A gép alsó részén elhelyezkedő mozgatható lapok a kormányzásra szolgálnak.

ElsÅ‘ olvasatra nem sokban különbözik a helikoptertÅ‘l. Fontos az a tény, hogy a rotor védett térben van, így nem tud beakadni semmibe, amely a helikopterek esetében – ha a rotor komolyan megsérül – azonnali lezuhanás követ. A project vezetÅ‘je, David Steel szerint a szerkezet sokkal könnyebben irányítható és stabilabb, mint egy hagyományos forgószárnyas. A gravitációs középpontjában kap helyet a raktér. Steel véleménye szerint a jármű másik nagy elÅ‘nye, hogy tetszÅ‘leges méretben elkészíthetÅ‘, a harminc centiméterestÅ‘l, a több méteresig.

A projektet az amerikai hadsereg finanszírozza, akik alternatív lehetőségeket keresnek a pilóta nélküli repülő eszközök megvalósítására. Egy ilyen kisméretű eszköz kitűnő felderítő képességekkel rendelkezne, amely egyaránt használható a harctéren, vagy civil körülmények között.

Ez a repülőtípus, az utóbbi évtizedekben kisebb-nagyobb időközönként felbukkan a hírekben, mindig nagy figyelem kíséri őket. Az eddigi kísérletek azonban sorra kudarcba fulladtak. Ennek a modellnek a gyengesége, hogy a fedélzeti akkumulátorok nem tudják elég hosszú ideig működtetni. De ne felejtsük el, a Wright-fivérek első repülése alig volt hosszabb, mint ma egy nagy utasszállítógép szárnya.

Forrás: toochee.postr.hu

Post Metadata

Date
április 28th, 2011

Author
admin

Category

Tags
 


Comments are closed.